Deze training is er voor iedereen die met medewerkers in gesprek wil gaan over lastige situaties. Als resultaten slecht zijn, of onder het gemiddelde liggen is het risico groot dat medewerkers over dit probleem gaan praten op een manier die weinig helpt. Wanneer mensen het gevoel krijgen dat ze beschuldigd worden, gaan ze in de verdediging en wanneer mensen het gevoel hebben dat ze zich moeten verdedigen gaan ze meestal juist andere mensen beschuldigen. Dit is de start van een neerwaartse spiraal die grote gevolgen kan hebben voor de resultaten van het bedrijf.

 

Hoe kan het anders?

Om deze valkuil te vermijden is oplossingsgericht werken en communiceren zeer toepasselijk. Met deze methode wordt de aandacht verlegd naar de toekomst en problemen worden in doelen vertaald. Deze training geeft je als leidinggevende tools om in gesprek te gaan met medewerkers over eventuele probleemgebieden in bijvoorbeeld het functioneren. De methode is er op gericht de motivatie te versterken, maar tegelijkertijd ook te sturen op veranderingsprocessen op basis van samenwerking.

 

Voor wie?

Ben jij teamleider, afdelingsleider, directielid of geef je leiding op een andere manier en wil je leren oplossingsgericht leiding te geven? Neem dan gerust contact met mij op!

 

Geef niet het beste van jezelf aan de ander,

maar haal het beste van de ander uit zichzelf!